Profil

Holding a Master’s degree in Tourism Development from the School of management ESG-UQAM, I bring more than 2 decades of experience in all facets of research, marketing, project development and business strategy in the tourism industry.

In Europe, I managed two key companies in the tourism industry: Les Sybelles and Yelloh! Village. These two positions allowed me to gain a solid knowledge in the development of the touristic offer (products and services), creation and marketing of brand, in competitive international environments.

In Canada, I have been involved for more than 10 years in the development of tourism offer in close collaboration with private and public representatives of the industry, including companies, tourism departments, tour operators and domestic and international tour operators. I carry out the studies, define the strategies and conceptualize « market ready » projects for an increased competitiveness of the destination.

I am diligent and enthusiastic, a good communicator, flexible and adaptable, definitely client-oriented, creative and analytical. What also sets me apart are my strong interpersonal and organizational skills, my favouring team work and interaction among all parties involved, from public and private sectors.

Contact : alain.brosius@gmail.com


Détenant la maîtrise en Développement du tourisme de l’École des Sciences de la Gestion-UQAM, j’ai aussi plus de 20 ans d’expériences au sein de l’industrie du tourisme, en recherche, en marketing, en développement de projets et de stratégies d’affaires.

En Europe, j’ai notamment dirigé deux entreprises clés de l’industrie touristique : Les Sybelles et Yelloh ! Village. Ces deux fonctions m’ont permis de développer une solide connaissance dans le développement de l’offre (produits et services), dans la création et la commercialisation de marques, le tout dans des environnements internationaux extrêmement concurrentiels.

Au Canada, je participe depuis plus de 10 ans au développement de l’offre touristique en collaboration étroite avec les représentants privés et publics de l’industrie, dont notamment les entreprises, les ministères du tourisme, les tours opérateurs et les voyagistes domestiques et internationaux. Je réalise les études, définis les stratégies et conceptualise des projets « market ready » pour une compétitivité accrue de la destination.

Dynamique et bon communicateur, très flexible et adaptable, résolument orienté vers le client, doté d’un bon esprit d’analyse et de créativité, je suis reconnu pour mes qualités interpersonnelles et organisationnelles, favorisant le travail d’équipe et la collaboration entre les différents acteurs impliqués.

Contact : alain.brosius@gmail.com